followers :))

Friday 23 November 2012

no more tears . :)


senyum , bahagia . tenang .
 
 
smile is like medicine sometimes . its kill the sadness , kill the worry and its just take over all the pain that i got before . 

 
alhamdulillah , bila hati dah berpegang kepada ayat
 
"kita tidak akan kenal bahagia sebelum melalui sengsara ,
tidak kenal cinta sebelum faham erti benci dan
tidak menghargai senyuman tanpa air mata yang pedih .. ,

wa hanya mampu tersenyum bila semua keperitan diganti dengan kegembiraan .ketenangan yang wa dapat selepas wa harungi semua dugaan yang wa terima sebelum ni . bila dirungkaikan balik ayat2 tadi , yaa . memang betul ., sesuatu yang indah tak pernah datang bergolek ibarat duit yang turun dari langit ., perlu mengharungi lautan air mata , kena bina kekuatan yang perlu disusuli dengan usaha yang berpanjangan . kadang hati wa mudah mengalah bila nilai kesabaran dalam hati berkurang ,yaamungkin  berkurang disebabkan sikitnya rasa syukur kepada -Nya.. 



airmata hanyalah medium untuk wa lepaskan segala keluhan yang terpendam dalam hati . untuk wa buang perasaan lemah dan bangkit untuk bina kekuatan ..

sedikit perkongsian ,,, dua bulan lepas , ALLAH uji wa dengan beribu kesesalan , keperitan untuk menerima hakikat yang wa kehilangan orang yang wa betul2 sayang . benar , jodoh itu ketentuan ALLAH , dia dah tentukan , tapi , bila hati dah tertarik , dah diikat dengan sejuta perjanjian , memang tak boleh halang kan . . yaa setiap hari airmata jadi peneman , bangun tidur nangis , nak makan pun nangis , semua jadi serba tak kena .  wa selalu salah tafsirkan tanda perhatian dan kasih sayang allah dekad wa hanyalah sebagai satu kemusnahan . tak terfikir disebalik ujian ni , terselit hikmah yang besar jika hendak dibandingkan dengan dugaan yang sangat sikit . betul orang cakap , ALLAH tak akan uji hamba2 -Nya lebih daripada kekuatan hamba itu sendiri . right ?

alhamdulillah , dengan ujian yang wa dapat , wa dapat kenal yang mana permata asli dan palsu . hee ada ke permata palsu ? just nak ibaratkan je kat sini . dari ujian ni jugak , wa belajar erti bersyukur dan rasa berterima kasih yang amat sangattt . wa baru sedar , allah sayangkan wa , allah tak mahu bila kejujuran wa dekat lelaki dibalas dengan pengkhianatan . allah tunjuk depan2 wa , allah beri wa peluang untuk berfikir yang mana patut wa tinggalkan .. terima kasih ya allah , baru sekarang wa sedar , airmata yang wa jatuhkan untuk lelaki hanyalah sia2 , tak ada faedah untuk wa , kesedihan  tak akan bina kekuatan , kesedihan tak akan membawa kepada kebenaran , dan kesedihan jugak tak akan mengubah pandangan orang terhadap wa ,


abah , mama and family jadi perangsang untuk wa keluar dari semua ni , mama dengan cara mama , tegur yang mana terbaik untuk wa , and abah dengan sikap tegasnya , nak jumpa face to face terus dengan orang yang khianat wa , tapi , takde apa yang boleh buat , wa sedar wa hanya seorang insan yang hanya boleh belajar dari kesilapan ,hanya belajar cara untuk menerima hakikat yang sebenar , allah kan ada , so biar dia yang tentukan bagaimana cara untuk menghukum . biar . wa hanya mampu berdoa .



so , yang pergi biarlah pergi , tak perlu nak ingat, tak perlu untuk fikir semua kenangan yang lepas , fokus for a new life , yang lepas jadikan teladan untuk diri , untuk mencari yang lebih baik . thanks buat kekasih dulu , dah beri wa sedikit peluang untuk merasa , mengenal , menghargai segala kasih sayang yang awak berikan tu . tapi sayangnya , di saat2 akhir , semua menjadi palsu . musnah kepercayaan , musnah segala harapan yang kita bina kan .. aah , terima kasih masa silam


 
the beutiful dreaming with you is OVERRR .
 
 
masa depan wa sekarang untuk family , untuk orang yang benar2 menghargai , thanks buat seseorang yang hadir ,, wa tak letak harapan untuk kita , tapi cukupla bila kita terus saling letakkan kejujuran dan kesetiaan untuk kita terus kekal  langkah ke hadapan ... terima kasih .. <3


 
 better right ? dont be sad . move on if your heart said no for the past .

 
 
 

2 comments:

haidan zaini said...

wa...stay strong k!
Be positive, stay happy, don't let the negativity or drama of the world let you down! SMILE :)

Pinky paeir said...

thanks @haidan zaidi for the support :) . no more tears fall down on my face now .i'll learn how to create smile to otherss .!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...